Aikuisten jumpat

Aikuisten jumppiin voit osallistua jumppakortilla (koko kausi tai syys-/kevätkausi), 10 kerran kortilla tai kertamaksulla.

Voimajumppa | Kehon muokkaus | Hyvän mielen tanssi | Kuntokrossi | Vasta-alkajat | Miesten kuntovoimistelu | Notkeus ja tasapaino

 

Voimajumppa

Voimajumppa on monipuolinen koko kehon treeni, joka sisältää lihaskuntoa ja aerobista harjoittelua. Käytämme treenissä kehonpainoa sekä vaihdellen muita apuvälineitä, kuten voimatankoa, steppilautaa ja käsipainoja. Jokainen jumppaaja voi haastaa itseään omantasoisesti ja liikevinkkejä annetaan kevyemmästä haastavampaan. Treeniohjelma ja musiikit vaihtuvat kolmen viikon välein ja toiveita saa esittää. Tervetuloa kaiken kuntoiset nauttimaan liikunnasta iloisella mielellä!

Ohjaaja Sara Mykkänen 040-9638545

Paikka ja aika: iso sali, Yläkoulu

torstai klo 19.00-20.00

 

Kehon muokkaus (entinen niska-selkäjumppa)

Tunti sopii kaikille niin naisille kuin miehillekin. Erityisesti pyritään lisäämään lihasvoimaa tukilihaksiin, ylläpitämään tasapainoa ja liikkuvuutta sekä rentoutumista. Jokainen tekee omien kykyjensä mukaan ja ohjaajat antavat vaihtoehtoja, jos on ongelmia esim. nivelissä. Tunnilla käytetään tehosteina mm. keppejä, voimatankoja, vastuskumeja ja käsipainoja. Lopuksi venytellään huolellisesti.

Ohjaajat Anja Huuskonen (040-5018929), Terttu Mertala-Korhonen, Arja Puustinen

Paikka ja aika: Pieni sali, yläkoulu

tiistaisin klo 19.00-20.00

 

Hyvän mielen tanssi

Tunneilla on iloinen ja rento tunnelma ja aikaisempaa tanssikokemusta ei tarvita. Tunti koostuu tanssillisesta alkulämmittelystä, kehonhuolto osuudesta ja lopuksi opetellaan koreografiaa, josta muodostuu esitys joulu- ja kevätnäytöksiin. Vuoden teemana on uuden taidon opettelu, jota työstämme tunneilla ja liitämme sen osaksi esitystä.

Ohjaajat Milla Kärkkäinen, millakark(a)gmail.com ja Sirpa Kämäräinen, sirpa.kamarainen(a)gmail.coma>

Paikka ja aika: Pieni sali, Yläkoulu

torstai klo 18.00-19.00

 

Kuntokrossi

Tehotreeniä, joka sopii kaikille - niin naisille kuin miehille - lähtötasosta riippumatta. Alkulämmittelyn ja suoritustekniikoiden hiomisen jälkeen seuraavat liikkeet, joilla kehitetään ja ylläpidetään monipuolisesti voimaa, kestävyyttä, tasapainoa, liikkuvuutta ja nopeutta. Tunnin lopuksi jäähdytellään ja venytellään kevyesti. Tule mukaan!

Ohjaajat Paula Tossavainen 040-7246539 ja Heli Tikkanen 040-7233301

Paikka ja aika: pieni sali, yläkoulu

maanantaisin 19.15-20.15

 

Vasta-alkajat

Tälle tunnille ovat tervetulleita henkilöt, jotka eivät ole harrastaneet juurikaan liikuntaa tai siitä on jo aikaa. Aloitetaan helpoista liikkeistä ottaen huomioon jokaisen mahdolliset liikuntarajoitteet ja -kyvyt.

Ohjaaja Seija Nevalainen, 040-8271 516

Paikka ja aika: pieni sali, Yläkoulu

tiistaisin 15.30-16.45

 

Miesten kuntovoimistelu

Monipuolista sisäliikuntaa rennossa porukassa. Ohjelmassa on kuntovoimistelua erilaisilla välineillä tai ilman, loppuun pitkät venyttelyt. Sopii kaikenkokoisille, -ikäisille ja –kuntoisille miehille.

Ohjaajat Paula Tossavainen 040-7246539, Terttu Mertala-Korhonen 045-3175643, Milla Hiekkaranta ja Anja Huuskonen 040-5018929

Paikka ja aika: pieni sali, Yläkoulu

keskiviikkoisin 19.00-20.00

 

Notkeus ja tasapaino

Tunti koostuu kehoa avaavista ja lämmittävistä liikkeistä, lihaskunnosta ja noin puoli tuntia kestävästä venyttelystä. Pääosin omalla kehon painolla tehtävillä kokonaisvaltaisilla pumppaavilla liikkeillä haetaan ääriasentoja tavoitteena ylläpitää ja parantaa kehon liikkuvuutta, lihaskuntoa ja tasapainoa.

Ohjaaja Arja Puustinen

Paikka ja aika: iso sali, Yläkoulu

torstaisin klo 18.00-19.00

kavijalaskuri